• Ta en titt på vår övningsskärm
  • Här skapar du egna träningspass
  • För dig som har träning som yrke

Lucka 16: Turkish Get-up

Written by Åsa Söderberg. Posted in #julfysmys

Dagens maxning:

Kör övningen Turkish get-up under 5 min. Varannan sida. Använd en Kettlebell, hantel eller kör övningen utan belastningen om den är ny för dig. Räkna och se hur många du får ihop. Kom ihåg att kvalité på rörelsen går alltid före intensitet. Här kan du se en riktigt bra film på hur övningen går till – Gray Cook instruerar Turkish get-up!

Kettlebell - Turkish Get Up


Kettlebell - Turkish Get UpKettlebell - Turkish Get UpKettlebell - Turkish Get UpKettlebell - Turkish Get UpKettlebell - Turkish Get UpKettlebell - Turkish Get UpKettlebell - Turkish Get UpKettlebell - Turkish Get UpKettlebell - Turkish Get UpKettlebell - Turkish Get UpKettlebell - Turkish Get UpKettlebell - Turkish Get Up
Ligg på rygg med en arm rak och samma sidas fot uppdragen mot sätet. Rulla upp till armbåge och sedan rak arm. Tryck upp höften och dra in knät under kroppen. Kom upp i utfallsposition och stå upp. Vänd sedan rörelsen och gör hela sekvensen baklänges för att återgå till startpositionen.

Från dinträning.se

Trackback from your site.

Comments (1)

Leave a comment