Många brottas med problemet korta baksidor, eller de så kallad hamstrings. Hur ska man göra för att få dem längre för gott?

På grund av att allt för många har arbetssituationer och en fritid som innehåller för lite fullständiga rörelsebanor skapas en kompensation i kroppen som leder till att baksidorna blir "förkortade". Det är kroppens svar på att vi inte rör oss naturligt genom att den anpassar kroppen muskler efter det arbete de utför.

Alla som någon gång har försökt stretcha baksidorna vet att det är lönlöst. Inte ens den enträgna tycks lyckas med att tillstå en förläggning genom att stretcha. Detta beror på att stretchning är att arbeta emot kroppen och inte med.

För att råda bot på detta finns ett nytt åtagande till den enträgne. Genom att istället arbeta med fullständiga rörelsebanor kan man åstadkomma mycket mer effektiva förläggningar. Det hela handlar om att arbeta med kroppen i fullständiga rörelsebanor.

Träningsprogrammet heter " Längre baksidor, på ett funktionellt sätt " och du kan ladda ned det här.

Det hela går ut på att man genom en så kallad inhibering fintar hjärnan och öppnar upp ett fönster till längre baksidor. Problemet är att den här för lagningen inte är permanent utan den måste låsas in i en funktionell övning för att bli bestående.

Utför träningsprogrammet och testa vad din effekt blir. Alla kommentarer är välkomna!

Lycka till!

Kommentarer (15)Add Comment

Skriv kommentar

busy

Senast uppdaterad (2011-01-10 09:18)