Övningar
Visa tumnaglar:
Muskelgrupp:
Träningsform:
Redskap:
Muskel:
Du är inte inloggad!
Eller så har du inte blivit medlem än! Som medlen på DinTräning kan du gratis skapa egna träningspass, spara dem och dela med dig till andra!
Annonser


Axellyft - Åt sidan, lågt fäste

Loading
  • Övning Axellyft - Åt sidan, lågt fäste
  • Övning Axellyft - Åt sidan, lågt fäste
Auto Play
För att få tillgång till alla funktioner på dinträning måste du logga in. Du kan enkelt registrera dig gratis här för att sedan logga in.
Beskrivning: Stå i grundposition bortvänd från kabeldraget. Håll vart handtag i höjd med höften med raka armar och handryggen vänd från kroppen. Lyft handtagen till axelhöjd med bibehållet raka armar. Återgå till startposition.
Att tänka på: Fokusera på att händer eller armbågar inte går högre än axelhöjd. Undvik att genomföra övningen med kraftigt böjda armar då det kan ge påfrestningar på rotatorkuffen.
Svårighetsgrad:

Typ: Kompletteringsövning
Träningsform: Styrketräning
Redskap: Kabeldrag
Liknande övningar: [ Axellyft - Maskin ] [ Axellyft - Viktskiva, framåt ] [ Axellyft - Åt sidan ]
Annonser