Övningar
Visa tumnaglar:
Muskelgrupp:
Träningsform:
Redskap:
Muskel:
Du är inte inloggad!
Eller så har du inte blivit medlem än! Som medlen på DinTräning kan du gratis skapa egna träningspass, spara dem och dela med dig till andra!
Annonser


Good Morning - Skivstång

Loading
  • Övning Good Morning - Skivstång
  • Övning Good Morning - Skivstång
Auto Play
För att få tillgång till alla funktioner på dinträning måste du logga in. Du kan enkelt registrera dig gratis här för att sedan logga in.
Beskrivning: Stå i grundposition med skivstången bakom nacken och greppa stången stadigt med båda händer. Ha lätt böjda eller raka ben och fäll överkroppen framåt med bibehållet neutral rygg. Återgå till upprätt startposition.
Att tänka på: Låt skivstången vila mot nackmusklerna och stabilisera med händerna. Övningen ska kännas i baksidan av låren. Upplevs rörelsen ansträngande för ryggen avbryts övningen.
Svårighetsgrad:

Typ: Kompletteringsövning
Träningsform: Styrketräning
Redskap: Skivstång
Liknande övningar: [ Marklyft - Rakt ] [ Marklyft - Rakt, hantlar ] [ Marklyft - Klassisk ]
Annonser