Övningar
Visa tumnaglar:
Muskelgrupp:
Träningsform:
Redskap:
Muskel:
Du är inte inloggad!
Eller så har du inte blivit medlem än! Som medlen på DinTräning kan du gratis skapa egna träningspass, spara dem och dela med dig till andra!
Annonser


Utfall - Skivstång, klassisk

Loading
  • Övning Utfall - Skivstång, klassisk
  • Övning Utfall - Skivstång, klassisk
Auto Play
För att få tillgång till alla funktioner på dinträning måste du logga in. Du kan enkelt registrera dig gratis här för att sedan logga in.
Beskrivning: Stå i grundposition, låt skivstången vila bakom nacken och håll den stadigt med båda händerna. Fäst blicken rakt fram och ta ett stort kliv framåt eller bakåt. Gå så djupt som möjligt utan att bakre knä nuddar vid golvet. Återgå till startposition.
Att tänka på: Behåll en god hållning genom hela övningen med bibehållen neutral rygg. Att kliva bakåt istället för framåt ger liten skillnad i muskelengagemang men kan upplevas stabilare och skonsammare mot knä.
Svårighetsgrad:

Typ: Basövning
Träningsform: Styrketräning
Redskap: Skivstång
Liknande övningar: [ Utfall - Hantlar ] [ Utfall - Viktskiva med rotation ] [ Utfall - Overhead ]
Annonser