Övningar
Visa tumnaglar:
Muskelgrupp:
Träningsform:
Redskap:
Muskel:
Du är inte inloggad!
Eller så har du inte blivit medlem än! Som medlen på DinTräning kan du gratis skapa egna träningspass, spara dem och dela med dig till andra!
Annonser


Marklyft - Klassisk

Loading
  • Övning Marklyft - Klassisk
  • Övning Marklyft - Klassisk
  • Övning Marklyft - Klassisk
  • Övning Marklyft - Klassisk
Auto Play
För att få tillgång till alla funktioner på dinträning måste du logga in. Du kan enkelt registrera dig gratis här för att sedan logga in.
Beskrivning: Utgå ifrån marklyftsposition. Skapa båltryck, greppa skivstången något bredare än axelbrett och lyft rakt upp genom att räta på knä och höft till upprätt grundposition. Återgå till startposition.
Att tänka på: Skivstången ska gå i en rak rörelse upp och ned. Fyll lungorna med luft innan själva lyftet för att skapa båltryck och bibehålla en neutral och stabil rygg genom hela övningen.
Svårighetsgrad:

Typ: Basövning
Träningsform: Styrketräning
Redskap: Skivstång
Liknande övningar: [ Marklyft - En hands ] [ Marklyft - Sumo ] [ Marklyft - Rakt ]
Annonser