Övningar
Visa tumnaglar:
Muskelgrupp:
Träningsform:
Redskap:
Muskel:
Du är inte inloggad!
Eller så har du inte blivit medlem än! Som medlen på DinTräning kan du gratis skapa egna träningspass, spara dem och dela med dig till andra!
Annonser


Marklyft - Sumo

Loading
  • Övning Marklyft - Sumo
  • Övning Marklyft - Sumo
Auto Play
För att få tillgång till alla funktioner på dinträning måste du logga in. Du kan enkelt registrera dig gratis här för att sedan logga in.
Beskrivning: Utgå ifrån marklyftsposition med bred vinkel mellan ben och knä. Skapa båltryck, greppa skivstången axelbrett och lyft rakt upp genom att räta på knä och höft till upprätt grundposition med knäna i bibehållen vinkel åt sidorna genom hela övningen. Återgå till startposition.
Att tänka på: Armarna ska gå innanför knäna och med knäna pekande ut åt sidan i startläget. Knäna ska peka i samma riktning som fötterna. Fäst blicken rakt fram och behåll båltryck genom hela övningen.
Svårighetsgrad:

Typ: Kompletteringsövning
Träningsform: Styrketräning
Redskap: Skivstång
Liknande övningar: [ Marklyft - Klassisk ] [ Benböj - Frontböj ] [ Marklyft - En hands ]
Annonser