Övningar
Visa tumnaglar:
Muskelgrupp:
Träningsform:
Redskap:
Muskel:
Du är inte inloggad!
Eller så har du inte blivit medlem än! Som medlen på DinTräning kan du gratis skapa egna träningspass, spara dem och dela med dig till andra!
Annonser


Tricepspress - Z-stång, stående

Loading
  • Övning Tricepspress - Z-stång, stående
  • Övning Tricepspress - Z-stång, stående
Auto Play
För att få tillgång till alla funktioner på dinträning måste du logga in. Du kan enkelt registrera dig gratis här för att sedan logga in.
Beskrivning: Stå i grundposition, greppa stången tätt och håll den med raka armar ovanför huvudet. Fixera armbågar och för ner stången till bakom nacken genom att böja på armarna. Pressa upp och återgå till startposition.
Att tänka på: Fokusera på att fixera armbågar. Vid för tunga vikter eller många repetitioner glider armbågarna lätt isär från varandra.
Svårighetsgrad:

Typ: Kompletteringsövning
Träningsform: Styrketräning
Redskap: Z-stång
Liknande övningar: [ Tricepspress - Ryggliggande ] [ Tricepspress - Skivstång, sittande ] [ Tricepspress - Hantlar, stående ] [ Triceps Press - En hands ] [ Tricepspress - Rep, en hands ] [ Tricepspress - Rep, högt fäste ] [ Tricepspress - Högt fäste ] [ Tricepspress - Rep, lågt fäste ] [ Tricepspress - Stående, viktskiva ] [ Tricepspress - Z-stång, stående ]
Annonser
Muskelkarta
Muskelkarta
Aktiverade muskler
Primära:
M. Triceps Brachii
Sekundära: