Övningar
Visa tumnaglar:
Muskelgrupp:
Träningsform:
Redskap:
Muskel:
Du är inte inloggad!
Eller så har du inte blivit medlem än! Som medlen på DinTräning kan du gratis skapa egna träningspass, spara dem och dela med dig till andra!
Annonser


Kettlebell - Rakt marklyft

Loading
  • Övning Kettlebell - Rakt marklyft
  • Övning Kettlebell - Rakt marklyft
Auto Play
För att få tillgång till alla funktioner på dinträning måste du logga in. Du kan enkelt registrera dig gratis här för att sedan logga in.
Beskrivning: Stå i grundposition. Håll kulorna framför kroppen med raka armar mot underlaget. Fäll överkroppen framåt genom att fälla över höften. När rörelsen inte längre kan tas ut i höftlederna vänds övningen för att återgå till startposition.
Att tänka på: I den här övningen är det oerhört viktigt att vara medveten om sin kroppsposition. Baksidan av låren är en del av kroppen som kan vara mycket "stel". Viktigt är därför att inse sina begränsningar och enbart ta ut rörelsen i höftlederna och inte ryggen.
Svårighetsgrad:

Typ: Basövning
Träningsform: Funktionell träning
Redskap: Kettlebell
Liknande övningar: [ Marklyft - Rakt ] [ Marklyft - Rakt, hantlar ]
Annonser