Övningar
Visa tumnaglar:
Muskelgrupp:
Träningsform:
Redskap:
Muskel:
Du är inte inloggad!
Eller så har du inte blivit medlem än! Som medlen på DinTräning kan du gratis skapa egna träningspass, spara dem och dela med dig till andra!
Annonser


Rodd Kardio

Loading
  • Övning Rodd Kardio
Auto Play
För att få tillgång till alla funktioner på dinträning måste du logga in. Du kan enkelt registrera dig gratis här för att sedan logga in.
Beskrivning: Sitt på den rörliga dynan med fastspända fötter och greppa handtaget med knogarna uppåt. För handtaget framåt med raka armar genom att släppa fram axlarna och böja på ben och överkropp. Dra sen handtaget mot magen genom att i följande ordning räta på benen, räta på ryggen, för axlarna bakåt och böj på armarna. Släpp fram handtaget igen och upprepa i önskat tempo.
Att tänka på: Spännbandet ska sitta högt över foten och inte nära tåspetsen. Motståndet regleras mest med tempot och inte med reglaget på roddmaskinen.
Svårighetsgrad:

Typ: Basövning
Träningsform: Konditionsträning / Kardiovaskulär träning
Redskap: Kardio-maskin
Liknande övningar:
Annonser
Muskelkarta
Muskelkarta
Aktiverade muskler
Primära:
Helkropp - Kardio
Sekundära: